Galeria Otwock

Galeria zdjęć miasta Otwocka


Oczekiwanie na pociąg. Celestynów

Tłumy mieszkańców Celestynowa i okolic oczekują na przyjazd pierwszego pociągu elektrycznego. Stacja PKP w Celestynowie. Lata 50te.

rokola_widok_nad_jeziorem.jpg FALENICA_k__OTWOCK_1944r__ZDJECIE.jpg Celestynow_PKP_36.jpg swidrymale1969.jpg odnoga jeziora rokola foto 1948r..jpg
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:Celestynow_PKP_36.jpg
Nazwa albumu:global / Okolice Otwocka
Słowa kluczowe:Celestynów / PKP / 1936
Wielkość pliku:147 KiB
Data dodania:02, Luty 2008
Wymiary:800 x 600 pikseli
Wyświetleń:2844 razy
Czas naświetlania:1/50 sec
Czułość ISO:120
Korekta ekspozycji:0.7 EV
Lampa błyskowa:No Flash
Model:CYBERSHOT
Ogniskowa:9.3 mm
Producent:Sony
Program ekspozycji:Program
Przesłona:f/2
Tryb pomiaru:Center Weighted Average
Typ sceny:Directly Photographed
URL:http://www.galeriaotwock.waw.pl/displayimage.php?pid=1660
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 2 do 21 z 21
Strona: 1 - 2

annspet   [03, Luty 2008 at 04:36 PM]
Napis na budynku mówi o kolei elektrycznej, po lewej stronie zdjęcia przy budynku wystaje coś jakby kiosk "Ruchu", więc to może jednak są lata pięćdziesiąte.
Domar   [03, Luty 2008 at 04:48 PM]
bardzo możliwe, też bym się skłaniał ku temu, że błędna jest data, a nie opisany fakt Uśmiech
global   [04, Luty 2008 at 07:21 AM]
Datę podałem za Otwockiem na żywo - http://gourl.org/data1
annspet   [04, Luty 2008 at 09:56 AM]
Otwock na żywo nie jest nieomylną wyrocznią, może mógłbyś się dowiedzieć skąd się wzięła ta data, bo ewentualne powielanie błędów nie powinno mieć miejsca w szanującej się galerii.Wskazówką do oceny czasu wydarzenia mogłaby być analiza umundurowania widocznych na zdjęciu mundurowych. W świetle tego wnikliwszej ocenie chyba trzeba poddać i poprzednie zdjęcie, jest zwyglądu bardzo podobne.
global   [06, Luty 2008 at 10:11 AM]
To prawda - powielanie błędów nie jest wskazane. Pewnikiem jest, że elektryczna kolej dotarła do Otwocka w roku 1936. I się teraz zastanawiam - zdjęcie z otwockiego przywitania sugeruje, że pociąg wjechał od strony peronu "celestyńsko-dęblinowatego". I tu pytanie: GDZIE DALEJ POJECHAŁ? Czy maszynista wrócił na tył i ruszył nazad do Wa-wy?
annspet   [06, Luty 2008 at 11:14 AM]
A w ogóle to skąd mają pewność, że zdjęcie dokumentuje właśnie to wydarzenie? Niech się może Neo wypowie - on chyba działkę fotosów firmuje w Otwock na żywo. A czy przed wojną trakcja elektryczna zahaczała o peron dębliński? Ja na tych zdjęciach nie dostrzegam w ogóle trakcji, no ale może to być moja ślepota. Opisywanie zdjęć bez 100 - procentowej pewności co one przedstawiają to barbarzyństwo - potem wychodzą takie kwiatki jak we wspomnieniach Perechodnika.
Domar   [06, Luty 2008 at 01:37 PM]
moim zdaniem obydwa zdjęcia pokazują wydarzenia z 1958 roku i naprawdę mocno bym się zdziwił gdyby było inaczej. jeśli chodzi o Celestynów to sprawa jest ewidentna, a jeśli o Otwock to wskazują na to spostrzeżenia annspet.
annspet   [08, Luty 2008 at 09:31 AM]
"Otwock na żywo" - Redakcja: Piotr Drzewiecki (dział wiadomości), Janusz Maciejowski (dział fotografie). Wyjaśnij, co kolejnego palnęłam i moje poprzednie palnięcia. Oczywiście, że dyskutujemy tu, bo podpis pod zdjęciem budzi wątpliwości, nie tylko moje. Wam też powinno zależeć na ich wyjaśnieniu, jeżeli chcecie być wiarygodni. Odpowiedzialności nie musicie brać, ale jeżeli wynikają jakieś wątpliwości to powinno Wam zależeć na ich wyjaśnieniu a nie obrażać się. Zresztą wielokrotnie Neo deklarowałeś swoje zamiłowanie do grzebania w historii Otwocka. Pozdrawiam równie ciepło .
global   [08, Luty 2008 at 10:35 AM]
Z "Datownika" Gminy Celestynów Online: Pierwszy pociąg elektryczny wjechał na stację w Celestynowie 12 stycznia 1958 roku. Maszynistą jednostki elektrycznej był mieszkaniec Celestynowa, Władysław Koc. Fotka do tekstu: http://celestynow.org/pics/stare_pociag.jpg
Tak więc przepraszam za powielenie błędu. Moja kulpa, że nie pogrzebałem głębiej Zawstydzony
annspet   [08, Luty 2008 at 11:27 AM]
Tu się nie ma co kulpować w piersi, jest zdjęcie, są wątpliwości i dłubiemy, żeby je wyjaśnić. Wszystko prawidłowo. Na otwarciu linii elektrycznej do Pilawy nożyczki do przecinania wstęgi podawała moja szkolna koleżanka - córka zawiadowcy odcinka. Postaram się wyciągnąć od niej zeznania na ten temat, może coś pamięta. Jeżeli to jest rok 1958 to chyba jednak mundury były inne niż przed wojną, może jakiś spec od umundurowania potrafiłby rozpoznać, ja niestety nie znam takiego.
Domar   [08, Luty 2008 at 12:49 PM]
Nie neo, żebym się czepiał, ale pisałeś że: "szukam też w dostępnych mi źródłach". Znalezienie podanych tu źródeł zajęło mi około 5 minut: http://gourl.org/gcd http://gourl.org/gce na obydwu tych stronach (pierwsza to oficjalna strona grupy pkp), jest informacja, że w 1936 zelektryfikowano linię TYLKO do Otwocka. http://gourl.org/gcf W tym serwisie masz również informację, że linię do Celestynowa zelektryfikowano w 1958 roku. Taka samą możesz znaleźć w książce "Otwock i okolice" J. Kałuszko i P. Ajdackiego na stronie 32 i 33
Wierz mi, ciężko nie było Uśmiech
Ja również pozdrawiam
chiste   [08, Luty 2008 at 04:16 PM]
Jestem pewien, że komentowane zdjęcie z Celestynowa nie pochodzi z 1936 r. Co do drugiego zdjecia (Otwock), to nie jestem przekonany. Nie musze juz powtarzać tego, co napisał Domar. Ze swojej strony dodam, że na zdjęciu otwockim widać trakcję elektryczna pociągniętą wzdłuż peronu 1 w kierunku Pilawy. Wydaje mi się, że trakcja w 1936 r. była pociągnięta tylko do torów tzw oporowych (obecnie tor 21 i tor 22) Można to sprawdzić, porównójąc "drabinkę" w środku słupa trakcyjnego. te z 1936 r. powinny być proste, te póxniejsze w jodełkę. Poza tym na tym zdjęciu majaczą semafory świetlne z soczewkami optycznymi i cała gawiedź zgromadziła się na torze prowadzacym do Pilawy jakby w oczekiwaniu na pierwszy tam pociąg. Z drugiej strony jest na tym zdjęciu takie ogromne drzewo rosnące przy krawędzi peronu. Wyglada trochę na wmontowane. nie jest to ten olbrzymi kasztanowiec rosnacy do dziś na wysokości przejscie w kierunku wieży cisnień (na tym zdjęciu podpisanym z 1936 majaczy troche dalej i jest mniejszy). Natomiast na zdjęciu tego samego peronu z 1929 r, ktore zamieściła Anna ( http://www.galeriaotwock.waw.pl/albums/userpics/10117/bl.jpg ), tego duzego drzewa nie ma. Jeśli to była topola i zasadzono ja w latach 30-tych, to całkiem mozliwe, że do 1958 r. tak wybujała. generalnie sklaniam sie ku teorii, że obydwa zdjęcia zamieszczone z podpisem, że chodzi o rok 1936, są jednak z 1958 r.
Domar   [08, Luty 2008 at 04:45 PM]
chcę jeszcze zauważyć, że na obywdu zdjęciach są podobne transparenty - "dziękujemy za kolej elektryczną"
Domar   [11, Luty 2008 at 10:29 AM]
po otwocku to znaczy jak? nie rozumiem specjalnie jak załatwiona Zakręcony
annspet   [11, Luty 2008 at 11:35 AM]
A skąd wniosek, że dyskusja jest zakończona i sprawa załatwiona?
annspet   [14, Luty 2008 at 09:22 AM]
To nie są wyścigi. Nie chodzi o to , żeby ciągle coś wpisywać, tylko o konkrety. Nie jest ważne czy potrwa to dzień, miesiąc czy pół roku, liczy się jak najdokładniejsze przybliżenie stanu faktycznego. Ja na przykład czekam na wizytę wspomnianej wcześniej koleżanki, która niestety nie dysponuje ani komputerem ani nadmiarem czasu. Czekam też na wynik Twojej obiecanej konsultacji z Popieluchem. Wydaje mi się, że ostateczna decyzja co do podpisów pod zdjęciami należy do Ciebie i Avekamila jako redaktorów czy administratorów Galerii, w których zdjęcia zamieszczono. Od Was zależy, czy zgłoszone dotychczas uwagi sąpodstawą do zmiany opisów, czy poczekacie na jeszcze jakieś. Ruch jest po Waszej stronie a pośpiech jest wskazany jedynie przy łapaniu pcheł.
Domar   [14, Luty 2008 at 02:19 PM]
Neo, słowo daję, nie rozumiem Cię. Napisałem, że opis błędny, udowodniłem (w moim przekonaniu) to stwierdzenie, Ty napisałeś że i tak nie zmienisz opisu na swojej stronce, zanim nie pogadasz z popieluchem, więc co ja mam jeszcze zrobić? Przenieść się z Tobą w czasie do tamtych wydarzeń i pokazać kalendarz? Chcesz więcej źródeł i potwierdzeń? PS. To nie jest żaden atak, po prostu nie wiem o co Ci chodzi. Moim zdaniem właśnie sprawę załatwiłem (normalnie, nie "po otwocku), a Ty nic w związku z tym nie zrobiłeś (w przeciwieństwie do globala, który opis zmienił)...
avekamil   [16, Luty 2008 at 09:19 PM]
Brawo Watsonie!
Domar   [17, Luty 2008 at 02:34 AM]
jeszcze tylko powiedz, czemu uważasz że fotka może być z 1957 roku skoro linia została zelektryfikowana w 1958?
annspet   [17, Luty 2008 at 10:38 AM]
Najgorzej, jak się za dużo i nie na temat pisze a niezbyt uważnie czyta. Przecież chyba Global wyraźnie napisał, że otwarcie linii do Pilawy nastąpiło 12 stycznia 1958 roku - znalazł to na stronie PKP. Więc w czym rzecz? Popieluch też wycofał się z tego 1936 roku, aczkolwiek nadal twierdzi, że otwockie zdjęcie jest przedwojenne.

Komentarz 2 do 21 z 21
Strona: 1 - 2

Dodaj swój komentarz
Anonimowe komentarze tutaj są zabronione. Zaloguj się Żeby dodać komentarz